Vilkår & betingelser
Handelsbetingelser
Nedenstående betingelser er gældende for alle leverancer og ordrer, medmindre der foreligger anden skriftlig aftale. Specielle betingelser fra købers side specificeret i dennes ordre er således ikke bindende for 2df med mindre, skriftlig accept fra vores side foreligger.
Priser
Alle priser på 2df.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusive 25 % moms. Alle priser er dagspriser
og opdateres løbende, da websitet opdateres dagligt.
Afhentning af varer
Når du har bestilt en vare, bedes du hente den senest 14 dage fra den dato, hvor varen er kommet til dit opsamlingssted. Derefter bliver varen sendt retur til hovedlageret.
Modtagelse af vare
Du har som køber pligt til straks at sikre dig, at leverancen er uden mangler ved modtagelsen. Reklamationer over mangler eller mængde angivelse skal ske skriftligt inden 14 dage efter varernes modtagelse. Et eventuelt erstatningsansvar er alene maksimeret til leverancens værdi inkl. moms. 2df er ikke ansvarlig for drift tab, avancetab eller andet indirekte tab.
Er du i tvivl om, du er hjemme, når varerne bliver leveret, kan du tilmelde dig Postdanmarks “Modtagerflex”. Når du tilmelder dig denne ordning, er du sikker på at få varen, så det passer bedst for dig.
Levering
Opgivne leveringstider er vejledende og fastsat efter bedste skøn og kan således ikke danne grundlag for ophævelse eller erstatning. 2df er uanset ovenstående heller ikke i noget tilfælde ansvarlig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab. Levering sker ab vor adresse. Forsendelse sker på købers regning og risiko. Dersom vi ikke har modtaget skriftlig instruks, forbeholder 2df sig ret til at vælge transportmiddel og transportvej efter vores skøn. 2df er uden ansvar for forsinkelser eller forhindringer, som skyldes force majeure eller andre forhold uden for vores kontrol. Ved eventuel oplagring henligger varerne for købers risiko.
Ved bestilling uden for Danmark vil køber blive kontaktet af 2df for specifikationer vedrørende fragt og betaling. De på hjemmesiden angivne fragtpriser, gælder kun i Danmark excl. Færøerne, Grønland og ikke brofaste øer.
Gratis forsendelse i Danmark ved køb over 1500 dkk. aktiveres ved at vælge gratis forsendelse i kassen.
Mangelfuld montering og/eller vedligeholdelse
Uanset ovenstående bortfalder 2df ansvar, hvis varen har været udsat for urigtig montering, mangelfuld vedligeholdelse eller behandling, der ikke er i overensstemmelse med vores anvisninger eller gælerne regler i pågældende land. 2df hæfter ikke for mundtlig, teknisk service eller vejledning. Ved skriftlig, teknisk service på foranledning af direkte forespørgsel tages forbehold for mangelfulde eller misvisende oplysninger i forespørgslen.
Defekt vare
Er varen defekt ved modtagelsen, sendes den i ubeskadiget, original emballage efter aftale til:
2df
Fjordvejen 41 Kollund
6340 Kruså
med tydelig angivelse af fejlen samt kopi af fakturaen. Vi sørger for, at varen bliver ombyttet, og at en ny bliver sendt til dig.
Fortrydelsesret
Når du laver et køb på internettet, har du ifølge loven 14 dages fortrydelsesret. Hvis du fortryder et køb, der er lavet på www.2df.dk, bedes du returnere varen til ovenstående adresse i Kollund.
Husk altid at oplyse dit registrerings- og kontonummer, hvis vi skal føre pengene tilbage til dig.
Fortryder du et køb, tilbyder vi, at du kan fortryde et køb inden for 14 dage, hvis der er tale om en standardvare. Hvis der er tale om en bestillingsvare der er købt hos 2df er købet bindende.
Garanti
På alle produkter ydes der garanti i henhold til købeloven. Skulle varen mod forventning gå i stykker under garantiperioden, repareres denne vederlagsfrit hos os eller hos producenten, med mindre fejlen skyldes betjeningsfejl, montage fejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side. Vær opmærksom på at garantien kun gælder selve varen.
Moms forhold
Ordrer i Danmark er altid med 25 % moms, som kan fratrækkes, hvis indkøbet er til en virksomhed med gyldig virksomhedsregistrering – ved ordrer inden for EU, samt tredje lande, fratrækkes momsen, forudsat at kopi af momsregistreringsdokument fremsendes.
Privatpersoner, der afhenter varer i vores afdelinger, skal altid betale moms. Privatpersoner fra EU, hvor vi sørger for levering til adressen i udlandet, sælges varen incl. moms. Momsregistrerede virksomheder i EU-lande betaler ikke moms, hvis varen sendes til udlandet.
Ændringer i skatter, afgifter, mm.
Vi tager forbehold for ændringer i skatteregler, afgifter, toldregler og momsforhold.
Om at handle online;
Vær altid opmærksom på, om varerne i kurven svarer til dine ønsker.
Når du indtaster dine kontaktdata i forbindelse med betaling, gemmer 2df dine data, til næste gang du handler.
Før du kan gennemføre en betaling, skal du bekræfte, at du har læst vores handelsbetingelser. Vi opfordrer alle kunder til at læse dem grundigt igennem, inden accept af betingelserne.
Betaling
På 2df.dk kan du betale med Mobilepay, bankoverførsel, eller kontant ved afhentning. Varen afsendes efter betalingen er overført til 2df bankkonto. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Fejl på hjemmesiden, trykte – og andre medier
Vi tager forbehold for fejl på hjemmesiden. Vi tager forbehold for fejl i vores instruktioner og beskrivelse af varen.
Forbrugerklager
Oplever du fejl eller mangler ved dit produkt, skal du altid kontakte 2df på dan@2df.dk eller på tlf. 23207182 så vi kan finde frem til en tilfredsstillende løsning.
Er det ikke muligt at finde frem til en løsning, er 2df i henhold til Forbrugerklageloven pr. 1 oktober 2015, omfattet af følgende alternative tvistløsningsorgan:
Center for Klageløsning
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Att: Center for klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Forbrugerklager over 2df indbringes til Center for Klageløsning via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk